یادگیری گرامر زبان انگلیسی

نحوه یادگیری گرامر زبان انگلیسی

معرفی
گرامر جنبه ای از زبان است که در آن یادگیرندگان نظرات متفاوت دارند. برخی از زبان آموزان بسیار علاقه مند به یافتن و یادگیری قوانین گرامری و انجام تمرین های گرامری هستند. برخی دیگر از دستور زبان متنفرند و فکر می کنند بخشی خسته کننده تر از یادگیری یک زبان جدید است. با این همه، هر نظری که دارید موضوع این است که نمیتوانید از گرامر فرار کنید چون در هر جمله ای که میخوانید ، می شنوید ،  صحبت میکنید یا می نویسید گرامر وجود دارد . قوانینی که مردم به کار میگیرند تا بتوانند به یک زبان صحبت کنند را گرامر میگویند، ما به آن قوانین نیاز داریم همانگونه که به قوانین بازی نیاز داریم، اگر قوانینی برای بازی وجود نداشته باشد یا اگر همه قوانین خود را دنبال کنند، بازی به زودی از بین خواهد رفت. این قانون برای یادگیری زبان هم صدق می کند بدون قاعده ما نمی توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

بنابراین شما نمیتوانید از دستور زبان فرار کنید، اما سوال کلیدی اینجاست: بهترین راه یادگیری گرامر چیست؟ شما می توانید قوانین بازی را به سادگی با بازی کردن بیاموزید. مطمئنا اشتباه می کنید حتی ممکن است صدمه ببیند ولی با این وجود یاد میگیرید که چگونه بازی کنید. البته قوانین یک زبان بسیار پیچیده تر از قوانین هر بازی هستند، اما در حقیقت این دقیقا همان روشی  است که زبان خود را آموخته اید. هیچکسی قوانین زبان مادری شما را برای شما تدریس نکرده که شما زبان یاد بگیرید، با این حال هم اکنون هرگز اشتباه گرامری را انجام نمی دهید.

ممکن است زبان دوم را به همان شیوه طبیعی یاد بگیرید، اگر زمان کافی دارید و در جای مناسب زندگی می کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک پسر کره ای هستید و در سن 6 سالگی به روسیه می روید، به یک مدرسه روسی مراجعه کنید، هر روز با دوستان روسی بازی کنید، احتمالا همه چیزهایی را که شما باید در مورد گرامر زبان روسی بدانید بدون نیاز به داشتن یک درس گرامر یا خواندن یک کتاب دستور زبان ،  تا 15 سالگی آن را یاد میگیرید. 

اکثر مردم در حال یادگیری زبان جدید زمان زیادی را ندارند و چنین شرایط ایده آل را ندارند؛ پس بهترین راه یادگیری گرامر انگلیسی چیست؟
 متاسفانه، پاسخ آسان به این سوال وجود ندارد. فقط نظرات  مختلفی در مورد تدریس گرامر وجود دارد. بسیاری از معلمان به اهمیت درس های دستور زبان و به مطالعه قوانین زبان و تعداد زیادی تمرین اعتقاد دارند. معلمان دیگر احساس می کنند که گرامر با انجام فعالیت های مختلف زبان، بدون تمرکز مستقیم به قوانین، آموخته می شود. در مورد گرامر شما هر چه که باشد و هر کدام از این موارد به شما آموزش داده شده است، در اینجا توصیه هایی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند گرامر را به طور موثر تر یاد بگیرید.

آنچه شما می توانید انجام دهید:
گرامر مطالعه کنید، در مورد گرامر فکر کنید ، جنبه های دستور زبان انگليسی را که با زبان شما متفاوت است و یا بسیار شبیه به زبان شماست را ذکر کنید. 
اگر شما متوجه شباهتها و تفاوتهای  گرامری شوید، احتمالا گرامر را سریع تر خواهید آموخت.
کتابهای بسیاری از زبان انگلیسی بخوانید - ممکن است عجیب غریب باشد ولی شما زمانی که انگلیسی میخوانید و یا گوش میدهید در واقع شما در حال استفاده از مدل های دستور زبان درست هستید که به شما در نوشتن و صحبت کردن نیز کمک خواهد کرد.
به جنبه های دستور زبان که شخصا فکر میکنید دشوارتر است تمرکز کنید: (اگر شما هیچ نظری ندارید که چه جنبه های گرامر انگلیسی باعث مشکلات شما می شود، از معلم خود بپرسید!) به خصوص در نوشتن شما می توانید در هنگام ویرایش کار خود به این جنبه ها توجه کنید. مطمئنا در صحبت کردن سخت تر است، اما حتی در اینجا می توانید کمی زمان بیشتری را صرف کنید تا بتوانید این عنصر خاص را درست کنید. برای مثال، اگر شما در حال نقل قول یک داستان در زمان حال ساده هستید ، می توانید برای  خودتان یادآوری کنید که در زمان حال ساده برای فعل S    یا Es  اضافه میکنیم.
اگر شما تمرینات دستور زبان یا یادگیری گرامر را دوست ندارید ، نکات فوق را در پاراگراف بالا دنبال کنید :» شما باید سعی کنید الگوهای و قواعد زبان را برای خودتان بسازید.
اگر دوست دارید تمرینات گرامر را انجام دهید:  اما خوب بودن در تمرینات گرامری به این معنا نیست که شما در کار خود اشتباه نخواهید کرد. دقیقا مانند کسی که مطالعه میکند که چگونه میتواند تنیس بازی کند؟!  اما هنگامی که او در زمین تنیس است، نمی تواند به درستی به توپ ضربه بزند! (تئوری +تجربی بیاموزید).

 اگر تصمیم به انجام تمرینات گرامری دارید، سعی کنید فراتر از پر کردن جای خالیها و یا زدن تستهای چند گزینه ای بروید. 
هر آنچه از گرامر اموخته اید را در مورد خود بنویسید (قوانین گرامری که اموخته اید را برای خود به کار ببندید. ) 
افعال بی قاعده رایج را بیاموزید:
اگر شما می توانید از این افعال به طور خودکار استفاده کنید، شما فرصت بیشتری دارید روی ان قسمتهای دیگر چیزهایی که قصد گفتنش را دارید تمرکز کنید.
 یادگیری این افعال بسیار آسان است وقتی که بارها با خودتان تمرین کنید.

اگر بسیار، بسیار علاقه مند به دستور زبان انگلیسی هستید این بخش آخر را بخوانید!
یک برنامه کامپیوتری به نام concordancer وجود دارد که می تواند به شما در مورد چگونگی استفاده از کلمات و نحوه کارکرد  گرامر کمک کند. هنگامی که کلمات را در این برنامه تایپ می کنید، این برنامه به شما صدها نمونه از این کلمات را در عبارات کوتاه و جمله نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر می خواهید بیشتر در مورد نحوه استفاده مداوم از فعل حال کامل را بدانید ، می توانید کلماتی را که قبلا وارد کرده اید تایپ کنید و رایانه به شما یک لیست از عبارات کتاب یا روزنامه حاوی این کلمات را بدهد. مثلا:
.I have been waiting for two months for a letter from my pen-friend
.I have been living in Germany for 3 years
.I have been learning English since 1999
 اگر شما این نمونه ها را مطالعه کنید، می توانید به راحتی از گرامر استفاده کنید.



به اشتراک بگذارید :


ارسال نظر


نام:
ایمیل:

متن نظر:



تعداد نظرات: 1






پیشنهاد ویژه

تماس

پشتیبانی پشتیبانی

s) - Google Analytics -->